دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

سیدنی: تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب مردم بر این عقیده‌اند که افراد همان‌ چیزی هستند که آن را باور دارند و در مورد آن رویاپردازی می‌کنند.

یک نتیجه جالب به‌دست آمده از این تحقیقات این است که رویا‌ها و کابوس‌های شبانه تاثیر زیادی بر نحوه عملکرد و خلق و خوی افراد در روز بعد دارد. به عنوان مثال افرادی که ترس از پرواز دارند و در شب قبل از پرواز کابوس سقوط هواپیما را می‌بینند، بسیار بیشتر از سایر افراد در دقیقه 90 مسافرت خود را لغو می‌کند یا آن را به تاخیر می‌اندازند. از سوی دیگر یک رویای شبانه خوشایند هم موجب می‌شود که فرد در روز بعد سرحال تر باشد و کار‌هایش را با موفقیت بیشتری پیش ببرد.

ترکیب تخلف‌های رانندگی

اهایو: خودروی زنی که چند تخلف رانندگی را همزمان با هم انجام داده بود، توسط گشت پلیس متوقف شد. این زن 34 ساله در حالی که نوزاد خود را در آغوش گرفته بود، در وضعیت خطرناکی رانندگی می‌کرد.

البته خلاف رانندگی او فقط به بغل کردن فرزندش محدود نمی‌شد. او نه تنها کمربند ایمنی نبسته بود بلکه با تلفن همراه نیز صحبت می‌کرد. پلیس پس از متوقف کردن این خودرو از راننده آن خواست در مورد این اقدام خطرناک خود توضیح دهد.

اما این مادر بی‌مبالات گفت فرزندش گریه می کرده و وی چاره‌ای جز در آغوش گرفتنش نداشته است. همچنین وی ادامه داد که از طریق تلفن همراه با رئیسش سرگرم صحبت بوده است،گفتنی است این زن در صورت اثبات جرم به 180 روز حبس و پرداخت هزار و 950 دلار جریمه محکوم می‌شود. از سوی دیگر احتمال از دست دادن حضانت فرزندش نیز وجود دارد.

ممنوعیت حرف زدن

کاراکاس: هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا که گاهی سخنرانی‌هایش تا 5 ساعت هم به طول می‌انجامد این روز‌ها با یک دستور پزشکی اکید مواجه شده است. پزشک چاوز از او خواسته است که دست کم 3 روز صحبت نکند تا گلو‌دردش بهبود پیدا کند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور ونزوئلا در سخنرانی هفتگی تلویزیونی‌اش با اشاره به این توصیه پزشک خطاب به مردم گفت، این داروی مناسبی برای من نیست چون من حتی نمی‌توانم یک روز هم صحبت نکنم.

به گفته پزشکان، از آنجایی که چاوز در سخنرانی‌های خود فریاد می‌زند و گاهی نیز دکلمه می‌کند و زمان این سخنرانی‌ها هم بسیار طولانی‌است، حنجره‌اش آسیب دیده است.

گفتنی است تا کنون تلاش‌های وی برای کوتاه‌تر کردن زمان سخنرانی‌هایش به نتیجه نرسیده است. او رکورد 7 ساعت سخنرانی در کنگره را نیز برجای گذاشته است.

مسافرت دردسرساز

سیدنی: 2 قهرمان پرش با نیزه که اصرار داشتند خودشان نیزه‌های مخصوص پرش را به داخل هواپیما ببرند، دردسر بزرگی در فرودگاه ایجاد کردند. این جوانان که در حال سفر بودند با پیشنهاد کارکنان فرودگاه برای حمل نیزه‌های 5 متری‌شان مخالفت کردند و در حالی که این نیزه‌ها را در دست داشتند سرگرم قدم زدن در سالن فرودگاه بودند.

اما ناگهان سر یکی از نیزه‌ها به بخشی از سقف گیر کرد و  دست‌پاچگی ورزشکاران موجب شد که این نیزه حرکت پله برقی فرودگاه را نیز مختل کند. سرانجام پس از 45 دقیقه تلاش تکنسین‌ها، سر نیزه‌ها از سقف بیرون کشیده شد و اوضاع فرودگاه به حال اولیه بازگشت.

گفتنی است، با وجود این سانحه، نیزه‌های 800‌دلاری سالم هستند و این ورزشکاران همچنان می‌توانند با آنها مسابقه بدهند.البته آنها متعهد شدند که در جریان سفر‌های بعدی نیزه‌هایشان را با دقت بیشتری حمل کنند.

کد خبر 76343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز